
Technické památky na Hané
Výlety na industriální technické a průmyslové památky v České republice. Zajímavosti z výroby a techniky, často objekty souvisejících s těžbou, výrobou, dopravou nebo skladováním.
Ostravská industriální architektura. Foto: © Ferdinand Kozeluh z Pixabay.com
Najděte svůj tip na výlet
Celkem může vyhledávat z 19558 tipů
Korunní pevnůstka Olomouc
Korunní pevnůstka se nachází v Olomouckém kraji v centru města Olomouc. Je to dochovaný pevnostní objekt, který byl součástí původního bastionového opevnění Olomouce. Od historického jádra města ji odděluje Mlýnský potok a spolu s okolními bastiony vytvářela obrannou linii olomoucké pevnosti v dnešních Bezručových sadech. Nachází se na území zaniklé obce Závodí a tvoří ji několik pevnostních objektů, které […]
Více informací
Kamenný most v Litovli
Svatojánský most se nachází v Litovli v Olomouckém kraji vedoucí zde přes řeku Moravu. Je kamenný, nejstarší funkční most na Moravě a po Karlově mostě v Praze a mostě v Písku 3. nejstarší v České republice. Patří k nejkrásnějším stavbám ve městě Litovli. Dlouhý je asi 60 metrů, stojí na šesti pilířích a uprostřed se nachází socha sv. Jana Nepomuckého od […]
Více informací
Kamenný most Ustín
Most se nachází v obci Ústín 8 km od centra Olomouce. Přímo v obci jej najdeme v jižní části na cestě směrem k místnímu dvoru. Vystavěn byl v první polovině 18. století. Boční strany mostu jsou zděné, vrchní část tvoří břidlicové desky. Most o jediném půlkruhovém oblouku je chráněnou technickou památkou.
Více informací
Rajnochovická lesní železnice
Fragment někdejší železnice se nachází přímo v obci Rajnochovice. Kolem prochází Cyrilometodějská stezka. Železnice fungovala mezi léty 1905–1921. Jejím účelem bylo transportovat dřevo. Na dřevařství byl celý region závislý. Železnici provozovalo kroměřížské Arcibiskupství. Původně byla navržená jako gravitační s koňským pohonem. Dnes byla nadšenci zakoupena lokomotiva a provozují zde turistickou atrakci.
Více informací
Nedokončená dálnice přes Chřiby
Jedná se o jednotlivé torza mostů a jiných staveb, nacházející se v severní části Chřibů. Úsek dálnice měl vést od Žlutavy. před Chřiby do obce Zástřizly. V krajině jsou nejvýraznější torza dálničních mostů. Ty jsou k nalezení po celé délce plánované trasy. Stavba se začala realizovat v roce 1939. Úsek měl být součástí dálnice, která měla spojovat Prahu – […]
Více informací
REKLAMA