Řetězec KFC čelí v Číně kritice za reklamní akci, při níž nabízí oblíbené hračky

Peking 13. ledna (ČTK) – Sdružení čínských spotřebitelů vyzvalo k bojkotu propagační akce, při níž americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením Kentucky Fried Chicken (KFC) nabízí v Číně k určitým jídlům oblíbené hračky. Podle sdružení vedla akce některé zákazníky k nákupnímu šílenství a plýtvání potravinami. Informoval o tom dnes zpravodajský server BBC News.
Řetězec KFC se k propagační akci spojil s čínským výrobcem hraček Pop Mart, který je známý prodejem krabiček s překvapením. V KFC v Číně nyní mohou zákazníci při koupi určitého menu získat některou z limitované edice postaviček s velkýma očima a kulatým obličejem zvaných Dimoo.
„Řetězec KFC nabídkou limitované edice krabiček s překvapením vyvolal iracionální, přehnané nákupy některých menu, což je v rozporu s veřejným pořádkem, dobrými zvyky a duchem zákona,“ napsalo v prohlášení Sdružení čínských spotřebitelů, které je pod kontrolou státu. „Jeden zákazník utratil 10.494 jüanů (téměř 35.000 Kč) za více než 100 jídel najednou, aby dostal hračky, zatímco další zákazníci kupovali jídlo jiným lidem nebo ho jednoduše vyhodili,“ dodalo sdružení v prohlášení.
Velmi populární propagační akci řetězec KFC spustil minulý týden u příležitosti oslav 35. výročí otevření své první restaurace s rychlým občerstvením v Číně.
V roce 2020 čínská vláda v čele s prezidentem Si Ťin-pchingem zahájila velké tažení proti plýtvání potravinami, jež prezident označil za šokující. Úřady mimo jiné influencerům na sociálních sítích zakázaly záchvatovité přejídání a vyzvaly návštěvníky restaurací, aby si neobjednávali víc jídla, než dokážou sníst.
lcm jrm