FÉR potravina už na škodlivá Éčka nestačí sama a spouští kampaň na Hithitu

Nezisková organizace FÉR potravina, z.s. chce lidem poskytnout lepší aplikaci a více odborně ohodnocených potravin ve FÉR databázi. V kampani na Hithitu se obrací s prosbou o pomoc na zájemce o nešizené potraviny.
Normal
0
21
false
false
false
CS
X-NONE
X-NONE
FÉR potravina, z.s. pomáhá lidem vyznat se v potravinách. Zejména v jejich kvalitě, složení a původu. Provozuje bezplatnou aplikaci FÉR potravina, která spotřebitelům pomáhá zjistit, jestli je potravina “FÉR” a zda neobsahuje například škodlivá Éčka nebo nepotřebné přísady.
Prostřednictvím crowdfundingové kampaně “S FÉR potravinou víš, co skutečně jíš!” žádá o pomoc s financováním, aby mohla rozšířit databázi ohodnocených potravin ze současných 11 000 na 30 000. Ze současné aplikace FÉR potravina, která je doplňkem k webovému portálu www.ferpotravina.cz, by se pak mohl stát moderní a uživatelsky přívětivý pomocník při nákupu, který by měl zalistovanou většinu potravin na českém trhu.
Běžně předpokládáte, že jogurt je z mléka, uzenina z masa a marmeláda z ovoce? Většinou vás ani nenapadne, že by v jogurtu mohl být třeba bramborový škrob. Ten nemá žádnou chuť ani vůni a do určité míry nahrazuje základní surovinu (mléko/smetanu), aby výrobce ušetřil. „Díky ´naředění´ základní suroviny je ale potřeba potravinu dále upravit, řekněme ´vylepšit´. A proto přicházejí na řadu ochucovadla a další látky na zvýraznění chuti, barvy nebo vůně,“ říká Ing. Hana Střítecká, Ph.D., odborná garantka projektu FÉR potravina a ředitelka stejnojmenné neziskové organizace.
Stáhněte si aplikaci FÉR potravina a hned zjistíte, co přesně jste měli třeba dnes k snídani. Možná se budete divit.
Jak se vyhodnocuje, zda je potravina FÉR?
Potravina je hodnocena ve 3 kategorii?ch: znac?eni? potravin, jejich sloz?eni? a bezpec?nost. V kaz?de? kategorii zi?ska? vy?robek za sve? vlastnosti kladne? a za?porne? body. Vy?sledkem je tzv. sko?re potraviny vznikle? souc?tem zi?skany?ch bodu? v jednotlivých kategorii?ch. Vy?sledek hodnoceni? potravin je vyja?dr?en barevny?m semaforovy?m znac?eni?m. Vy?robek mu?z?e dostat -20 az? +30 bodu?, v za?vislosti na ru?zny?ch kategorii?ch. Barvy jsou při hodnocení rozvrženy následovně: c?ervena? (pro výrobky s ni?zky?m poc?tem bodu?), oranz?ova? (neutra?lni?) a zelena? (vy?robky s vysoky?m poc?tem bodu?).
Kampaň na Hithit.cz
FÉR potravina potřebuje vybrat 480 000 Kč, které se snaží získat prostřednictvím Hithitu. Vybrané peníze použije na rozšíření databáze odborně hodnocených potravin spojené s technickými úpravami systému na webu a modernizací mobilní aplikace. Ta je uživatelským nástrojem, který spotřebitelům pomáhá při výběru potravin ve smyslu „teď a tady“, tzn. v aktuálním čase přímo v supermarketu.
Pro všechny, kteří se rozhodnou tento projekt na Hithitu podpořit, připravila FÉR potravina ve spolupráci se svými partnery 30 tematických odměn. Dárci mohou vybírat např. z tematických balíčků, odborných analýz potravin nebo vzdělávacích akcí.
Normal
0
21
false
false
false
CS
X-NONE
X-NONE
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:“Normální tabulka“;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:““;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:“Calibri“,sans-serif;}