Slavné lokální značky z Ústí nad Labem II

Duben opět ve znamení slavných lokálních značek

Možná budete překvapeni kolik proslulých výrobků má původ v severočeské metropoli.

Přesvědčí Vás o tom projekt „Slavné lokální značky z Ústí nad Labem II.“ připravený oddělením cestovního ruchu ve spolupráci s Muzeem města Ústí nad Labem a celou řadou ústeckých podniků. Římská dvě v názvu prozrazuje, že jde o volné pokračování úspěšného projektu připomínajícího slávu průmyslových tradic Ústecka z loňského roku. 

A na co se můžete těšit?

Reklama

Kampaň zahájí 2. dubna výstava „Originally made in Ústí nad Labem II.“ připravená ve spolupráci s historiky městského muzea v ústeckém informačním středisku. Připomene slavné výrobky v jejich historických podobách a především divácky atraktivní dobovou reklamu. O další netradiční pohled na proslulé značky se postará grafik Václav Linek, který ztvárnil notoricky známé ochranné známky pop-artovým způsobem. Program dále zahrnuje představení tradiční Trmické makové mušle a suvenýrů z dílny Originally made in Ústí nad Labem na velikonočních trzích na Kostelním náměstí u obchodního centra Forum ve dnech 5. – 6. dubna. Přímo vnitru Fora se 13. dubna odehraje netradiční promítání „Ústecké značky v reklamě aneb pan Vajíčko se vrací“ postavené na historických filmových reklamách s komentářem historika Martina Krska. Na Slavnosti pivaře Cibicha zve 14. dubna Pivovar Velké Březno, tamní zámek chystá výstavu historických pivních korbelů. Ve čtvrtek a pátek 19. a 20. dubna uctí historici v muzeu 165. výročí založení ústeckého lihovaru konferencí „Tajemství starého myslivce“.  Ústecké muzeum, ovládnou v sobotu 21. dubna, kuchařinky a kuchaříci z celého Ústecka. „Nebuď bábovka a upeč mušli!“, tímto heslem vyzývají organizátoři projektu širokou veřejnost, aby se spolupodílela na obnově lokálních značek a oživila tradici Trmické makové mušle. Donesené výtvory ohodnotí v přímém přenosu odborná degustační komise a vítěze čekají zajímavé ceny. Projekt vyvrcholí 28. dubna v ústeckém Činoherním divadle unikátním představením „Café U Jelena aneb jak se stát ústeckou značkou“, kdy se v zábavné talk show Jiřího Maryšky představí mimořádně úspěšní Ústečané, jejichž jméno představuje vlastně také slavnou ústeckou značku. Těšit se můžete na spisovatele Josefa Formánka, herce Marka Taclíka a horolezkyni Zuzanu Hofmannová. Představení doprovodí hudební skupina Orchestr Klusty, kde účinkuje další „ústecká značka“, oblíbený herec Roman Zach. Více na www.usti-nad-labem.cz.

Reklama
Sdílejte článek s přáteli:

Našli jste nějakou chybu? Nahlašte nám ji

Report Nahlásit chybu
Reklama
Reklama